Dirrere

Bruger Indhold
3.februar 2008 21:21

Jeg har en engelsk springer spaniel, som har lidt meget af dirre.
har været til dyrelæge mange gange, og hun har ca kostet mig mange penge.
Da jeg ikke synes jeg kom nogen vegne, skiftede jeg dyrelæge.
og her kommer guldkornet.
durelægen gav mig noget skånekost, til ca tre dage. og der efter skiftede jeg fodder til noget som indeholdt kylling, og det er her det gode kommer for skånekosten indeholder også kyling.
og siden har Laika ikke haft dirrere

13.februar 2008 16:39

Jeg havde en hund som også havde mas med maven og jeg gav hende kogt kylling og løse ris eller i stedet får kylling brugte jeg osse tun i vand-grønsager torskerogn og sådanne ting det var hun glad for og hun kunne tåle det hun fik dog lidt tørfoder osse ...

16.februar 2008 16:14

Hej

Jeg har også en hund med sart mave, den lever også tit af kogt kylling, kogt sej fillet og ris med grønsager.

Mvh. columbus

21.april 2008 05:39 | Forandret 21.april 2008 03:01

Hej

Min erfaring er at stres som hos giver ofte giver dårlig mave da vi i min familie har haft hunde hele mit liv så at stres ( stres kan komme af kedsomhed mangel på kontakt og mangel på tryghed og søvn )
og også varme/kulle og træk kan være en grund til dårlig mave.

Hvis hunden spiser for hurtigt så giv den lidt foder i skålen over flere gange ( lav hygge øvelsre sit stå og dæk med maden som belønding men roligt )

Jeg bruger en fastedag om ugen vor min hund så får han et Kødben "okseknogle" og vand ( altid frisk vand) det er min erfaring med hunde at det er godt for dem at mave får en pause.

( Jeg vil ikke råde folk til at lave fastedag med Hundehvalpe og unghunde og syge er eller gamle hunde uden at adspørge dyrlæge)

Men maven kan rettes til med god/sund mad og hvad er så god mad for en hund og hvor meget ?

Jeg mener at det er forskeligt fra hunderase til hunderase hvor de bor og hvad de laver ienrgi forbrug (Arbejds hund / Skøde Hund ) jeg tror det er vigtige for at få en sund hund at man ikke giver højieregi foder til en der ikke arbejder og at man tilpasser mængden så de ikke spiser for meget.

Flanhart havd meget dårlig mave da han kom her for ca 5 måneder sider ca 3.5 År og en vægt på 24.5 Kilo han var på spicial foder med Kyling men hans mave blev først bedre da vi begyndte at hygge stille og roligt når vi spiser han får rester fra mig næste alt og et tørfoder "noget der passer til midel inergi hund" JA og sovs og godbider som grisseøre og tykkeben kiks og hans mave er blivet god igen og han vejer nu ca. 30 Kilo da han ikke er så stor siger Flanharts dyrlæge at det er helt fint nu og han er stabil med mave og vægt.

Hilsen Fongombert og Flanhart