Et tanke:Udenlanske inlæg på Dansk side ?

Bruger Indhold
2.marts 2008 14:38 | Forandret 8.april 2008 07:22

Hej alle

Jeg er ikke så god til at læse har svært nok med andet end DANSK og kan ikke læse mange af de gode indlæg på "DANSK SIDER: Forum og Hundedagbøger og Profiler " kan ikke følge med da de " Ikke er skrevet på DANSK "

Mange indlæg står på andet på sprog på "DANSK SIDER" !!!

Er det kun mig der har problemer med det og ikke kan læse dem og kun de få danske der er ind i mellem alle dem på andre sprog "PÅ DANSKE SIDE ??? "

"Dette kan opfattes som BROK men det er et problem og er det mig der har misforstået det med (DANSK SIDE: DANSK) og (ENGELSK SIDE : ENGELSK) der er vel en grund til at programmet er opdelt i DANSK og Andre sprog"

Debat oplæg venligst svar på dansk så kan man følge med og ikke skal bruge tid til at lede efter DANSK sproget mellem andre sprog.

Hvad sprog man skriver på i "Vovse - Mail" er eget valg og hvis man ikke kan andet må det også være ok folk ude fra skal også kunne komentere vores gode hunde
på det sprog de nu kan

Dem der kan brug det smukke danske sprog på "DANSK SIDER: Forum og Hundedagbøger og Profiler "PRØV DET"

Min egen mening Hilsen Fongombert

4.marts 2008 15:19

Allerede under oprettelsen af din hunds side, bliver du spurgt om den skal være på dansk eller international, så det må ha været webmarster tanke at det skrevne sprog er dansk eller engelsk

Hilsen Laika

7.marts 2008 11:39

Hej Lars jeg har kun valgt Dansk og ikke international for kun at se danske tekst ikke blandet så det må være andet sted fejlen ligger

Det må være Dansk der gæller på Dansk side og da der er et Dansk sted men Danske flag på må det være sådan at webmarster har tænkt

Der er også ander srog og tilhørende flag til andre sprog vis de skal blandes var der ikke de valg muligheder.

Ander sprog på ander sider vis man ikke kan eller vil andet og er nød til at skrive andet sprog end det der står i højre hjørne med et lille Dansk Flag ville det da være smart at skrive det sprog der gæller for siden man kan skifte imellem flere sprog der ved det lille flag (Sprog valg) så prøv det.

P.S Engelsk og Engelsk flag Engelsk Sprog. OG Svensk og Svensk flag Svensk Sprog o.s.v. Det kan næsten ikke være næmmere hvis men vil !!!

Hilsen Fongombert

20.marts 2008 17:09

Hej Fongombert.
Vi er en engelsk dansk familie, så vi skriver mest på engelsk. Men skriver du til os på dansk, så svarer vi selvfølgelig på dansk. Vi er med på uniteddogs, for at møde hunde fra hele verdenen. Det er det, der gør siden sjov og interessant for os. Siden hedder jo også uniteddogs. Det kan blive lidt svært, hvis I alle skulle begrænse os til vores eget modersmål. Det er da helt fint, hvis du vælger kun at korrespondere på dansk. Det har jeg ingen problemer med. Men ligesom du gerne vil have friheden til at skrive på dansk, så ønsker vi friheden til at snakke med alle hunde, og på det sprog, der nu passer den enkelte bedst. Mangfoldighed gør verden spændende, så væk med spændetrøjerne!!

21.marts 2008 03:59

Hej Topping.
Jeg kan kun støtte det at der gerne må skrives på engelsk, da det er internationalt. Jeg ville moske ha noget imod det hvis der blev skrevet på fransk, selvom at det også betragtes som internationalt. Men jeg / vi er jo frige mennesker med en stor selvbestemmelse, så man kan jo bare ladevære med at læse hvad der bliver skrevet.
Jeg har haft meget fornøgelse at læse jeres dagbøger, selv om at jeg ikke er nogen ørn til at læse og skrive. men man kan jo altid lære af det.

Hilsen Lars & Laika

21.marts 2008 09:24

Hej Lars & Laika.
Det glæder mig, at jeg ikke har generet jer!
Jeg er af den holdning, at støder man på noget, som man ikke bryder sig om, så prøver man bare noget andet. Det er ligesom fjernsynet, hvor du kan skifte kanal. Jeg bryder mig nemlig ikke om, når andre skal fortælle mig, hvad jeg må og kan - medmindre det lige er loven eller politiet

Så god påske til alle - Happy Easter everybody!
Familien Topping

8.april 2008 04:29 | Forandret 23.maj 2008 05:39

Hvorfår er mit inlæg blevet Fjernet der var to inlæg til eget startet emne ??? Så jeg prøver igen !!!

Hej igen mit indlæg var ikke ment som en spændetrøjerne eller for at støde nogen bare et ønske om at også kunne læse jeres og andres indlæg i de debatter jeg har startet på dansk og dagbøger.

At jeg ikke skriver andet en dansk er for ikke at skrive en masse volapyk på et sprog jeg ikke kan det kan jo ikke rettes igen og når folk skriver til mig på andre sprog end dem jeg kan svare på har jeg svært ved at svare dem ordentligt.

Skriv på hvad sprog i vil det er en fri verden enu det vigtigste er at i er gode ved jeres fine hund og skriver så der er lidt liv på danske siden også

Så må jeg se vad jeg kan læse eller finde andre stedet at snakke hund hvor de skriver på et af mine sprog Dansk Svensk Norsk og lidt Finsk og kan læse lidt Engelsk og Hunde sprog.

Det er øv at være i debat hvor man ikke kan kommunikere tilbage.

Så ingen sure miner her fra det var et debat emne og ønske og ikke storpolitik og snak om fjernsyn kanal skifter og frihed kun et langt spørgsmål og min forståelse af sidens brug jeg kan selv godt lide frihed men også nogle retnings linjer så der ikke bliver misforståelser og folk bliver sure.

Der skrives: Jeg er af den holdning, at støder man på noget, som man ikke bryder sig om, så prøver man ( Ja hvis man skrive et andet sprog så man skal bruge mere tid på at oversætte end at få en god debat når der er andre steder hvor de skriver dansk )

Der Skrives Også: Jeg bryder mig nemlig ikke om, når andre skal fortælle mig, hvad jeg må og kan - medmindre det lige er loven eller politiet ( Det var ikke en ordrer/påbud men et debat oplæg )

Der Skrives Også: Mangfoldighed gør verden spændende ( ja når man forstår hvad folk siger mener)

Når man tænder tv for at se tv på DR1 og DR2 vil men gerne have at de snakker dansk og at tekst tv er dansk og dansk under tekster og inlæg er på dansk og er de på andre sprog er de tekstet på dansk og hvis jeg vil se tysk tv er det også på tysk for det meste køber jeg en dansk bog er den også på dansk.

Andre der søger internationalt /og Engelsk venner kan skaktens se siden men der kommer ikke en helt masse fremmede sprog ind på de sider der er markeret med dansk.

Fister skriver: Jeg kan kun støtte det at der gerne må skrives på engelsk (ja men du vil ikke have der skrives på Fransk på danske sider hvorfor så ikke vise lidt hensyn til dem der ikke kan læse engelsk hvorfor skal det blandes, nar der i programmet er en løsning på problemet men det tager jo max 10 sek at vælge og ikke blande sprog)

Jeg skriver ikke andre sprog til hunde fra lande vor jeg ikke kan læse eller skrive.

Men så er der vene anmodning og vovse mail der kan man bruge hvad man kan også dansk det er bedre end en afvisning,

Så der ikke blandes sprog og roderi i mellem andet sprog i Forum og Dagbøger ( roderi = ting jeg ikke kan bruge og tager tid at komme forbi ikke på grund af indhold men sproget)

For at gøre det kort vis man skriver på dansk flag og engelsk engelsk flag så stedet er klar til mange nye hunde fra andre lande og sidst men ikke mindst også danske hunde så alle kan være med.

Sidste ord fra mig er at man inden at man skriver tryk i højre hjørne hvad sprog man skriver på så det ikke bliver blandet samme.
Dette indlæg er ikke rettet nogen bestemte men en åben debat så skriv hvad i vi I om emnet ( husk man ved det det man ved andet er gæt med hensyn til andres tanker i debatten "så væk med spændetrøjerne " skrives der" )

Jeg ville sige gensidig respekt kan altid bruges og lidt hensyn så danske sider ikke drukner i andre sprog .

Så jeg syntes at denne debat stopper her fra min side så ingen får forhøjet blodtryk Jeg indrømme at jeg har taget helt fejl af siden og valgt forkert (hunde hygge chat sted) så kan i hygge jer her på Uniteddogs.dk og pas godt på jeres fine hund og giv den et klap.

Hilsen Fongombert og Flanhart

14.april 2008 13:44 | Forandret 14.april 2008 13:45

Håper det er greit om vi som ikke har noen egen side på vårt språk kan skrive på norsk (eller svensk) da, og at ingen har noe imot det

14.april 2008 15:51

sennen4me
syntes kun at det er skønt at høre input fra alle mulige lande rundt omkring i verden ...og så langt er vores sprog jo heller ikke fra hinanden her i scandinavien
M.V.H. Rolf

14.april 2008 19:53 | Forandret 13.august 2008 01:59

Hej Alle

Alle er velkommne ( men jeg svare bedst på dansk næsten vulapyk fri )

Skriv så man kan læse hvad der sker med jeres hunde Jeg bruger selv nu et ovesætnings program til at læse nogle inlæg med link : http://translate.google.com/translate_t?sl=en&tl=da

Hvis der er en intersandt historie i vil læse så "prøv det" (hvis nogen kenner bedre program er jeg interseret )

Jeg skriver dansk selv men kan læse andre sprog men kan ikke svare så godt på andre sprog.

Så jeg skrive dansk for det meste ( der kan også være fejl men min hund forstår mig )

Så det vigtigste er at vi passer på vores hunde og så må vi svare på de inlæg vi kan.

Hilsen Fongombert og Flanhart vov vou vouv = Tak for Inlæg

15.april 2008 18:24

Hej.
Jeg er lidt forvirret over systemet med sprog her. Først skrev jeg på en engelsk side..havde ikke set der var andre ...Da jeg så opdagede den danske fortsatte jeg på den. Så opdagede jeg at jeg åbenbart havde oprettet to forskellige sider her. Den danske ryger der "gaver" ind på fra nogle og på den engelske ryger der "gaver" ind på fra andre, men de venner man opretter og de billeder man sætter ind kommer på begge sider.
Underligt at "gaverne" så er fordelte på to sider. Er der nogle der ved hvordan det kan være?
Vh. Micha´s mor.

1.juni 2008 04:35

Hej Alle

Her er et rigtig godt oversætnings program/Link: ( http://translate.google.com/translate_t?sl=en&tl=da )
Prøv det.
Hilsen Fongombert

-->